يك شبِ مهتاب يك شبِ مهتاب .

يك شبِ مهتاب

بيمه شخص ثالث بعد از تعويض پلاك

بيمه شخص ثالث بعد از تعويض پلاك

 

از سال ????، قانون تخفيف بيمه شخص ثالث بعد از تعويض پلاك تغيير كرده است و اشخاص در نقل‌وانتقال خودرو بايد به اين تغييرات توجه كنند. بهمن‌ماه سال ???? با دستور بيمه مركزي همه شركت‌هاي بيمه مكلف شدند تخفيفات را فقط براي مالك در نظر بگيرند و انتقال آن به انتقال گيرنده به غير از خانواده درجه مالك غير قانوني شد. بنابراين در قانون بيمه شخص ثالث امكان انتقال تخفيف در زمان فروش خودرو وجود ندارد. در واقع، داشتن تخفيف بيمه شخص ثالث در زمان فروش خودرو امتياز نيست و هيچ تخفيفي به خريدار منتقل نمي‌شود.

 

z1_653j.jpg

دليل اين موضوع آن است كه تخفيف‌هاي عدم خسارت متعلق به مالك پلاك است و به همين دليل شركت بيمه تخفيف‌ها را براي فرد محفوظ نگه مي‌دارد. براي انتقال تخفيف، فرد زماني كه خودروي خود را مي‌فروشد و با كارت خودرو به شركت بيمه مراجعه مي‌كند، شركت بيمه با توجه به اطلاعات كارت، از تعويض پلاك مطمئن شده و تخفيف را براي فرد محفوظ نگه مي‌دارد. فرد مي‌تواند تخفيف بيمه شخص ثالث را براي خود محفوظ نگه دارد و به اعضاي درجه يك خود شامل پدر، مادر، همسر و فرزند انتقال دهد. زماني كه تخفيف بيمه براي شخص محقوظ مي‌ماند، فرد بايد تخفيف را به خودرويي ديگر از همان نوع منتقل كند.

 

 

رده بندي خودرو در بيمه ثالث

به طور كلي در قانون بيمه شخص ثالث هفت نوع خودرو رده بندي شده است كه شامل سواري، موتور سيكلت، باركش، اتوكار، كشاورزي، راهسازي و حمل زباله مي‌شود. در قانون مذكور نمي‌توان براي مثال تخفيف بيمه شخص ثالث خودروي سواري را براي خودروي باركش منتقل كرد. همچنين، تخفيف بيمه شخص ثالث نيز براي خودروهايي كه بيش از ?? سال سن دارند، محاسبه نمي‌شود.

 

در نهايت، براي دريافت اطلاعات بيشتر درباره تخفيف بيمه شخص ثالث بعد از تعويض پلاك و نحوه انتقال آن مي‌توانيد با شركت بيمه خود تماس بگيريد و اطلاعات دقيق‌تري را از آنجا دريافت كنيد.

مطالب پيشنهادي مرتبط با اين موضوع:

بيمه ثالث ايران

قيمت بيمه ثالث ايران

استعلام بيمه شخص ثالث ايران

قيمت بيمه بدنه ايران


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۲:۵۲ توسط:sam موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :